- Georadar ROTEGextrémní výkon, max. hloubkový dosah
- Georadar EASY LOCATORpodrobný průzkum inž. sítě, archeologie
- Magnetometr-detektorVyhledávání kovových předmětů
- Příklady měřeníArcheologie, geofyzika a ostatní měření
- VRTÁNÍ STUDNÍVrtané studny,vyřízení povolení
- KontaktAdresa, telefony, mapa a e-maily
Města a obce
Města a obce si nechávají mapovat ulice georadarem. K čemu je to dobré?
1. Ihned vědí, co je v podloží takto zmapovaných ulic, stačí nahlédnout do dokumentace.
2. Mají přehled o tom, kde vedou důležité inženýrské sítě s přesností na několik cm.
3. Snadno se odhalí nekvalitní opravy silnic i chodníků, jsou informováni v předstihu o dalších kritických místech, kde může dojít k propadům.
4. Vědí, kde sklepy a chodby zasahují pod vozovku a pod chodníky. Zde hrozí propady těžké techniky, požárními auty počínaje. Dutiny se v zemi vytvářejí ale i u nekvalitně provedených kanálů a odpadních potrubí, po povodních i po přívalových deštích.
5. Před jakoukoliv opravou mohou informovat stavební firmy o výše uvedených skutečnostech. To pomůže zrychlit a zlevnit prováděné práce.
6. Před zahájením jakékoliv stavební činnosti může být plocha zmapována s upozorněním na výskyt možných archeologických objektů.
7. Zjištění úrovně skalního podloží a průběhu inž. sítí pomůže při správném stanovení ceny za výkopové práce.
Přesnost zaměření nalezených objektů v zemi je +-10cm, do radarogramu se při měření v ulicích nechají jednoduše vkládat např. značky hranic jednotlivých domů nebo parcel.
Příklady inž. sítí.
Vzduchová dutina, odpadní potrubí v hloubce 1,5 m. Na hloubce 0,7 m původní povrch silnice. Nahoře vodorovné vrstvy podsypů, pak následují sutě, hlíny a menší kameny, pod hloubku 1,5-2 m rozvětralá skála - hlavně v levé části obrázku, v pravé části spíš jíly a hrubý štěrk....
Odpadní potrubí v hloubce 2 m s výkopem. Plastové a kovové potrubí.
Dutiny, sklepy a chodby.
Dutiny pod povrchem. Poslední dva obrázky jsou z georadaru Loza, který se používá pro hlouběji uložené objekty.
Kontrola vozovek je velmi rychlá, asi 1 km/hodinu, s vyznačením na vozovce, se zaměřením profilu, šířka záběru 0,5-2 m.
Na měření se vypracuje zpráva se zaměřením profilů, které se rozdělí asi na 25 m úseky s popisem nalezených objektů.